شرایط ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامنه اعلام شد

جلسه نصررئیس کمیسیون فضای مجازی این سازمان با اعلام خبر فوق گفت:« این شرایط که در ۱۷بند تشریح شده، حداقل‌های کیفی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و ثبت دامین است.»
مهرداد سیجانی افزود:« طی این مدت فعالان و شرکت‌های مختلف با مراجعه به سازمان، برای احراز شرایط حداقل کیفی فعالیت خود مراجعه کرده و برخی نیز به عضویت سازمان نصر تهران درآمده‌اند.»


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، به گفته سیجانی، حدود ۲۰۰ فعال در حوزه میزبانی وب در IPهای کشور فعالیت‌ می‌کنند که پیگیری و تشویق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از فعالان این حوزه برای استاندارد کردن فعالیت‌شان همچنان ادامه دارد.
پیمان نورایی مسئول کارگروه زیرساخت کمیسیون فضای مجازی، که پیش از این از اجرای طرح “ارائه نشان اعتماد” به شرکت‌های حوزه خدمات میزبانی وب خبر داده بود، با اشاره به ۱۷ شرط یاد شده، برای ساماندهی فعالیت در این حوزه گفت:« این ۱۷بند، حداقل شرایط برای دریافت نشان اعتماد درحوزه ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامنه است و شرکت‌ها با رعایت این شروط، می‌توانند تنها یک ستاره از طرح نشان اعتماد را دریافت کنند.»
نورایی ادامه داد:« با اجرایی شدن طرح نشان اعتماد، قطعا شرکت‌ها برای دریافت مراتب بالاتر( ستاره)، نیازمند رعایت شروط تکمیلی خواهند بود.»

حداقل‌های کیفی ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامین که از سوی کمیسیون فضای مجازی سازمان نصر استان تهران منتشر شده، به شرح زیر است:

 

  1. شرکت ارائه‌دهنده خدمات باید ثبت شده باشد.
  2. شرکت عضو شاخه حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مربوطه باشد.
  3. شرکت دارای رتبه‌بندی معتبر از شورای عالی انفورماتیک کشور باید یا دارای لیست بیمه و کد اقتصادی باشد.
  4. شرکت در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرده و گواهی مربوطه را ارائه دهد.
  5. ساعات اداری شرکت در وب‌سایت رسمی آن شرکت مشخص و مجموع این ساعات از ۴۰ ساعت در هفته بیشتر باشد.
  6. نام ثبتی شرکت در وب‌سایت به همراه ایمیل و نشانی و تلفن ثابت (نه همراه) درج شده باشد.
  7.  شرکت باید شرایط سرویس خدمات میزبانی وب مصوب سازمان نظام صنفی را در وب‌سایت خود قرار داده و طبق آن اقدام به سرویس‌دهی کند.
  8. مشخصات پلن‌های میزبانی وب و تعرفه‌های خدمات به صورت بروز روی وب‌سایت مشخص شده باشد.
  9. امکان پاسخ‌گویی به صورت حضوری در محل شرکت در ساعات اداری وجود داشته باشد.
  10. کارشناس فروش تمام وقت جهت رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخ‌دهی به صورت تلفنی و حضوری وجود داشته باشد.
  11. شرکت دارای پورتال کاربران با قابلیت ورود مشترکان به آن جهت مشاهده و انجام اموری مانند تمدید سرویس‌ها را داشته باشد.
  12.  نحوه به‌کار گیری و وجود اطلاعات (شامل فایل‌ها، ایمیل‌ها‌ و دیتابیس‌ها) و برنامه زمان‌بندی آنها مشخص بوده و توسط کاربران قابل مشاهده باشد.
  13. شرکت دارای پورتال پشتیبانی و سیستم تیکت جهت پاسخ‌گویی باشد.
  14. شرکت دارای بخش رسیدگی به شکایات در پورتال پشتیبانی بوده یا دارای ایمیل اختصاصی جهت رسیدگی به شکایات باشد.
  15. شرکت باید ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت پاسخ اولیه درخواست‌های کتبی (مبتنی بر ایمیل با تیکت) مربوط به پشتیبانی فنی را ارسال کند. منظور از پاسخ اولیه، پاسخی است که توسط نیروی پشتیبانی سطح ۱ شرکت ارسال شده و به معنی ارجاع آن به سطوح بالاتر پشتیبانی یا شروع عملیات لازم مربوط به درخواست است.
  16. جهت بررسی این امر یک ایمیل حاوی یک لینک به صورت اتفاقی به ایمیل پشتیبانی متقاضی ارسال می‌شود و زمان بین ارسال ایمیل تا کلیک روی لینک به عنوان زمان پاسخ اولیه در نظر گرفته می‌شود.
  17. کارشناس پشتیبانی تمام وقت مستقر در محل شرکت حضور داشته و برقراری ارتباط تلفنی با کارشناس پشتیبانی در تمام ساعات اداری مقدور باشد.
Share