خداحافظی رسلرکلاب با ایرانیان ؟

reseller_clubدر چند روز اخیر در فضای اینترنت شنیده شده که  رسلرکلاب ( زیرمجوعه شرکت دایرکت‌آی) به زودی کاربران ایرانی را تحریم خواهد. هرچند بحث تحریم‌ها برعلیه فعالان وب در ایران در زمینه دامنه تازگی ندارد اما این شرکت به علت ملیت هندی خود و همچنین تعرفه‌های به صرفه  و عدم ایجاد مشکل برای ایرانیان محبوبیت زیادی کسب نمود. اما چند روز اخیر گفته شده که این شرکت با تغییر در مالکیت آن قصد تحریم کاربران ایرانی را دارد. هرچند با بررسی‌های صورت گرفته این خبر به صورت رسمی از طریق وب‌سایت خود منتشر نشده است، اما در گفتگوهای کاربران ایرانی با پشتیبانی به صورت صریح این موضوع از سمت آنان تایید شده است و به نظر می‌رسد موضوع تحریم حقیقت دارد اما همچنان ابعاد کامل مشخص نیست.

در پاسخ به یکی از درخواست‌های پشتیبان اعلام شده :

باید به شما اعلام کنیم که ساختار  داخلی شرکت بازسازی و از الان بر پایه یک شرکت آمریکایی تغییر کرده است. بر همین اساس ما دیگر نمی‌توانیم تجارت خود را با نمایندگان در ایران ادامه دهیم و از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۳ سیستم ما از ایران قابل دسترسی نخواهد بود.

همچنین به این نکته هم اشاره شده که تمهیداتی برای انتقال راحت دامنه‌ها به شرکت دیگری در نظر گرفته شده است.

در میان البته یک وب‌سایت خبری هندی خبری تحت عنوان خریدن شرکت DirectI توسط شرکت enduranceinternational به مبلغ حدودی ۱۰۰ میلیون دلار منتشر کرده است.
این شنیده‌های با  واکنش فعالان میزبانی‌وب و دامنه ایرانی مواجه شده است و برخی در پی‌ جایگزین جدید برای ادامه فعالیت خود در زمینه دامنه هستند.

Share