از رسلرکلاب تا رسلو، داستان تکراری تحریم

migration-visual

تقریبا دوماه پیش بود که چند مشتری ایرانی رسلرکلاب در تماس خود با پشتیبانی متوجه شدند که خبرهای در راه است. رسلرکلاب که بخش فروش دامنه‌های شرکت دایرکت‌ای را بر عهده دارد حدود ۴ سال پیش زمانی که تحریم‌های شرکت‌های آمریکایی بر ایرانیان شدت یافت مورد توجه اکثر میزبانان وب ایرانی قرار گرفت. پشتیبانی از پول الکترونیک روسی (وب‌مانی)، کنترل پنل مدیریتی قدرتمند و افرایش تنوع خدمات روز به روز باعث گسترش همکاری‌های ایرانیان با این شرکت هندی شد.

همه‌چی به خوبی سپری می‌شد تا اینکه  ملیت رسلرکلاب تغییر کرد. شایعه تحریم‌ها گوش به گوش می‌چرخید تا اینکه بالاخره با اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل و وب‌سایت خود مهر تایید به این شایعات را زد. هزاران دامنه ایرانی در وضعیت نامشخص قرار گرفتند. با توجه به حجم بالا تماس‌ها ریسلرکلاب پروژه‌ای برای انتقال دامنه‌ها به شرکت دیگری که آن را همکار و مورد اعتماد خود معرفی کرده بود طراحی کرد.
بر این اساس هر دامنه و محصولی که در اطلاعات تماس خود نام کشور ایران ( و سایر کشور‌های مورد تحریم قرار گرفته توسط آمریکا) را قرار داده باشد مشمول تحریم‌ و عدم خدمات دهی از سوی آن‌ها خواهد بود.

در این پروژه اعلام شد که طی یک بازه زمانی یک ماهه کلیه محصولات شمول به شرکت جدیدی که نامش رسلو  (Resello) است منتقل می‌شود. شرکت هلندی جدید مراسم ویژه‌ای برای استقبال به گفته خود  ۱۱۰۰ ریسلر جدید ترتیب داده است. به صورت فشرده در حال انتقال دامنه‌ها و اکانت‌ها است و همزمان به علت نوپا بودن در حال تغییرات و افرایش امکانات کنترل پنل مدیریت دامنه نیز می‌باشد.

migration

همان طور که در تصویر میشاهده می‌کنید، رسلو با ایجاد بخشی اختصاصی در وب‌سایتش مراحل و وضعیت انتقال اطلاعات و دامنه‌ها را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد.

اکنون خانه جدید خیلی از دامنه‌های بین‌الملی ایرانیان این شرکت شده است، آیا این خانه امن و با دوام خواهد بود یا بار دیگر دامنه‌های ایرانی آواره خواهند شد؟ سوالی که فقط سیاست خارجی کشور می‌تواند به آن پاسخ دهد.

Share